7 navika važnih za zdravlje žene

Naš put

Zamislite da se svaka od nas nađe na raskrsnici dva puta: jednog širokog, dobro utabanog, preglednog i drugog uskog, nepreglednog, kojim se ređe ide. Koji put će svaka od nas odabrati?

Na žalost, mnoge se odlučuju za lakši, poznati put, koji se može posmatrati kao naša zona komfora. Rezultat je savremenog, brzog načina življenja. To je put neuobročene ishrane, previše sedenja, premalo kretanja, nepravilnog spavanja, previše stesa, nemanja vremena za sebe.

Koristeći ovaj lakši put, unazad više decenija se susrećemo sa brojnim zdravstvenim izazovima. Prekomerna uhranjenost, gojaznost, kardiovaskularne bolesti, moždani udar, šećerna bolest, insulinska rezistencija, depresija, degenerativna oboljenja kičme i lokomotornog sistema, autoimmune bolesti… Lista se ovde ne završava.

A šta je put kojim se ređe ide? To je proaktivan stil života, nešto što nam je genetaki predodređeno. Proaktivan stil života žene uključuje pravilne navike u ishrani, kretanju, spavanju, kontroli stresa, korišćenju manje štetnih sredstava za negu i čišćenje doma, negovanju dobrih odnosa sa svojom okolinom.

Pravilne nutritivne navike

Uobročena, umerena, nutritivno izbalansirana ishrana osnova je pravilnih nutritivnih navika. Ovu naviku je jako teško ispoštovati ukoliko konzumiramo procesuiranu hranu a ne pripremamo svoje obroke.

Potrebno je vratiti se pripremi obroka, uz odabir sezonskih namirnica, biljnih začina, uz minimalnu termičku obradu i čuvanje hrane u adekvatnim posudama.

Svakodnevna umerena fizička aktivnost

Sedentarne aktivnosti savremenog čoveka uz minimalno kretanje svakim danom ostavljaju sve veće posledice po zdravlje. Genetski nam je predodređeno da se krećemo I da budemo fizički aktivni.

Odaberimo vid kretanja koji nam najviše prija. Jedino je važno da to bude svaki dan.

Pravilne navike spavanja

San je od izuzetne važnosti za normalno funkcionisanje našeg organizma. Sedam do osam sati sna. Odlazak na počinak pre ponoći. Pre spavanja je dobro imai neku svoju rutinu umirivanja, kojom se organizam uvodi u pravilan, miran, okrepljujući san. (čitanje, meditacija, tuširanje omiljenom kupkom, mazanje tela, upotreba eteričnog ulja lavande ili kedra…). Individualno.

Upravljanje stresom na dnevnom nivou

Ogroman nivo stresa na dnevnom nivou zahteva upražnjavanje neke rutine za smanjivanje njegovog štetnog dejstva, na dnevnom nivou. To je jako važno za naše mentalno i fizičko zdravlje.

Svako od nas dobro poznaje štetno dejstvo stresnih situacija. Zbog toga je važno da svako od nas pronađe svoj način smanjivanja stresa. To može biti joga, neka druga fizička aktivnost, meditacija, neki hobi, čitanje, pisanje, ples, pevanje. Hormoni stresa će nam biti zahvalni. A mi ćemo se osećati bolje i snažnije.

Nega lica i tela kvalitetnim proizvodima

Sredstva kojima održavamo ličnu higijenu lica, kose, tela, negujemo telo i ulepšavamo lice znaju biti prepuni brojnim štetnim sastojcima. Važno je čitati deklaracije i informisati se o tim štetnim sastojcima.

Postoje brojne mogućnosti korišćenja prirodnijih sredstava bez štetnih sastojaka. Šamponi, kupke, dezodoransi, kreme, mleka i buteri za telo, paste za zube, dekorativna kozmetika, farbe za kosu, lakovi za nokte na bazi eteričnih ulja, zeolita, raznih biljaka i drugih korisnih sastojaka su najbolja alternativa štetnim komercijalnim proizvodima.

Upotreba manje štetnih sredstava za čišćenje doma

Štetno dejstvo različitih komercijalnih sredstava za čišćenje doma se viđa sve češće. Mnoge žene imaju alergijske reakcije, različite hormonske poremećaje.

Kada se komercijalna sredstva zamene prirodnijim proizvodima na bazi soda bikarbone, limuna, alkoholnog sirćeta, eteričnih ulja, zeolita, simptomi se povlače. A unapređuje se zdravlje cele porodice.

Pozitivni odnosi sa svojom okolinom

Čovek je socijalno biće i najbolje se razvija, nepreduje i funkcioniše u ljudskoj zajednici. Uža i šira porodica, škola, komšiluk, radno mesto…

U vremenu u kome smo okruženi velikim stepenom otuđenja, važno je vratiti i razvijati komunikaciju, empatiju, kontrolu emocija i pozitivne odnose. To su naše urođene veštine koje smo pod teretom savremenog načina života izgubili. Ove veštine su od izuzetne važnosti za mentalno, emotivno i fizičko zdravlje svih nas.

U vremenu u kome živimo, važno je vratiti se sebi. Slušati signale svog organizma. Poštovati potrebe svog organizma. Stvoriti sistem pravilnih navika.